Projekt

Diarienummer:
23-058-S01
Namn:
CommToAct
Startdatum:
2024-01-02
Slutdatum:
2024-06-30
Berörd fond:
ESF+
Beviljat ESF-stöd:
538 698
Insats av strategisk betydelse:
Nej
Interventionstyp:
141
Land som berörs:
Sverige
NUTS-2 kod:
SE11
Program CCI:
2021SE05SFPR
Programområde:
A
Projektägare:
Sveriges Annonsörer AB
Projektägare organisationsnummer:
5561004234
Region:
Stockholm
Sekundärtema - Motverka barnfattigdom:
Nej
Specifikt mål:
A1A
Stödmottagare ort:
STOCKHOLM
Stödmottagare postnr:
11152
Total projektbudget:
997 588
Unionens medfinansieringsgrad:
40%

Marknadsföringsbranschen står inför en växande utmaning att effektivt bidra till minskade växthusgasutsläpp.

För att adressera detta problem initierar vi ett projekt med målet att stärka branschens kompetens inom hållbarhetskommunikation. Genom en förstudie kartlägger vi branschens nuvarande kompetensgap och identifierar specifika utbildningsbehov.

Vårt tillvägagångssätt inkluderar insamling av information via enkäter och workshops, som sedan analyseras. Slutligen kommer resultaten att presenteras i en rapport, som kommer att ligga till grund för framtida utbildningsinsatser.

Bakom projektet står branschorganisationerna Sveriges Annonsörer och iAB.