2022/00281 - Förstudie 1 Kartläggning

Diarienummer:
2022/00281
Fond:
Socialfonden
Projektägare:
Skolverket, Enheten för Skolutveckling, Avdelningen Skola & Arbetsliv
Kontaktperson:
David Olsson
Specifikt mål:
1.2
Total projektbudget:
400 000
Beviljat ESF-stöd:
400 000
E-post:
david.olsson@skolverket.se
Projektperiod:
2022-09-01 - 2023-04-28
Startdatum:
2022-09-01
Slutdatum:
2023-04-28
Programperiod:
2014-2020
Programområde:
1
Interventionstyp:
118
Unionens medfinansieringsgrad:
50%
Stödmottagarens postnummer:
17104
Stödmottagarens land:
Sverige

Förstudien ska arbeta med att ta fram en beskrivning och sammanställning av befintliga och möjliga funktioner och tjänster, utifrån uttryckta behov, som även inkluderar en beskrivning av möjliga arbetsprocesser som finns eller som kan väljas för ett lärcentrum. nFörstudien ska även undersöka hur dessa funktioner, tjänster och arbetsprocesser kan presenteras och kategoriseras utifrån en tänkt modell. Genom modellen ämnar förstudien precisera och föreslå olika kvalitetsnivåer för att beskriva lärcentraverksamhet. nSyftet med förstudien är att öka kunskapen om hur olika funktioner kan samlas inom ett lärcentrum och som ger incitament för en mer långsiktig utveckling av lärcentrum. nProjektet kommer att ha ett tydligt icke diskriminerings-, tillgänglighets- och jämställdhetsperspektiv.

Hjälpte informationen dig?

Ja
Nej
Tack för din feedback!